Den första januari 2025 tillträdde Stephanie Rosendahl rollen som ny kontorschef på RTL Ekonomi & Revision. Stephanie har varit anställd som redovisningskonsult på RTL sedan år 2016 och har tidigare haft en ledande befattning som gruppchef inom tjänsteområde redovisning. Hon efterträder Peter Broomé som varit anställd på RTL sedan år 1985. Peter är godkänd revisor och har varit delägare sedan 1997. Rollen som kontorschef har han innehaft sedan år 2017.

– Det känns både spännande och utmanande att ta över rodret för en revisionsbyrå med anor från 70-talet, säger Stephanie.  Att RTL dessutom numera tillhör Klara Consulting innebär att vi kan utnyttja kraften i att vara en stor aktör, samtidigt som vi värnar om våra främsta styrkor från tidigare: det täta och personliga samarbetet med våra kunder och en familjär stämning på vårt kontor, fortsätter hon.

– Vår kundinriktning har alltid varit mindre och medelstora ägarledda företag främst i Östergötland, flikar Peter in. Jag upplever att det är mycket positivt att vi trätt in i en organisation där personligt engagemang, hög tillgänglighet och bred kunskap även fortsättningsvis gör oss till en trygg samarbetspartner för långsiktiga relationer. Det känns samtidigt som att det nu är rätt tillfälle för mig att kliva åt sidan, fortsätter Peter.  

Ja, Peter du har ju själv valt att kliva av den ledande rollen, vad ska du göra nu?

– Ut och resa, ha det nice i Nice (skratt)! Skämt åsido, tanken är att jag ska fortsätta driva uppdrag som kvalificerad revisor samt fortsätta ha en rådgivande roll, både gentemot kunder men även som bollplank internt till mina kollegor. Den tid som frigörs kommer förhoppningsvis därmed både kunder och mina kollegor till godo.  

– Det känns naturligtvis väldigt bra att Peter är kvar på RTL då han känner företaget utan och innan, han är ju dessutom ett välkänt ansikte bland våra kunder. Byrån har funnits väldigt länge och det känns som ett stort ansvar att förvalta det fina arbete som hittills lagts ned i RTL samtidigt som det är både roligt, inspirerande och viktigt att inte stanna upp utan fortsätta både vässa och bredda erbjudandet till våra kunder och även fortsätta utvecklingen av vår verksamhet tillsammans med Klara Consulting, för att därigenom skapa ett RTL 2.0, säger Stephanie.

– Ja, jag känner mig helt lugn i att den nya ledningen kommer ta RTL till nya nivåer och ser som sagt fram emot att i större utsträckning kunna jobba mer med våra kunder, flikar Peter in.

Stephanie, det låter som att det är mycket på gång under det kommande året?

– Vi har redan påbörjat arbetet med att skapa en organisation som är anpassad till Klara Consulting samtidigt som den ska ge den anställde både mer ansvar och frihet i sin yrkesutövning. Vi vill ju naturligtvis fortsätta kunna ge våra kunder effektiva tjänster av hög kvalitet samtidigt som arbetsmiljön ska vara både utvecklande och stimulerande, det ska var roligt att gå till jobbet! 

Det låter spännande, med andra ord kommer kunderna, om möjligt, bli än mer nöjda och medarbetarna älska att gå till jobbet!

– Precis så (skratt)! Det har anställts ett flertal personer under de senaste åren och även om vi alla är ekonomer har vi lite olika utbildningar, erfarenheter, yrkeskompetens och inte minst personlighet och det vill vi naturligtvis ta till vara på, då det i slutänden kommer gynna våra kunder samtidigt som det blir en inspirerande miljö för våra medarbetare, fortsätter Stephanie.

Peter, något att flika in?

– Inte mer än att RTL fått en härlig mix av juniora och mer erfarna medarbetare vilket jag upplever redan tillfört ny energi till både verksamheten och det pågående utvecklingsarbetet.

– Jag håller med, vi är ett gäng engagerade medarbetare som på olika sätt vill bidra med både kunnande och energi, instämmer Stephanie.  

Härligt, det ska bli mycket spännande att fortsätta följa RTLs utvecklingsresa! Önskar er lycka till i era roller och stort tack för att ni tog er tid för ett samtal!

– Tack själv!